Tuli soitto R-Koneistuksesta. Olivat tehneet runkolaakeripukit, aarporanneet ja linjahoonanneet sekä poranneet. Lohkoa porauksen jälkeen pestäessä tuli sitten ilmi, että yksi sylintereistä oli alas asti halki.

Terveisiä perseestä. Maksoi sitten 1120 euroa+ runkopukit 300 e rahteineen ja tulleineen. Näin hauskaa ei olekaan ollut kuin viimeksi silloin, kun anopin tissit jäivät mankelin väliin.

Tähän kohtaan käytän  sanaa VITTU.
Lohko oli "rullanokkalohko ok" Southwestistä ostaessa, tarkistettu ja piti olla ehjä. Itsekin pesin sen tynnyrissä lipeässä viime syksynä ja tarkistin - ehjältä näytti. No, kaikki ei ole sitä miltä näyttää ja tässä siitä osoitus.

Sinänsähän tuollainen halkeama ei välttämättä vakiomoottorissa tule mitenkään ilmi - mutta haluanko lähes 500 hp koneeseen jonkun yhden sylinterin kohdalta putkitetun murtuneen lohkon? No en todellakaan. Tuon lohkon seuraava osoite on sulatto.

SouthWestin Juha oli tapahtuneesta aivan nenä valkoisena - ymmärrän tietenkin miestä - vastaavaa ei ole koskaan aiemmin heille tapahtunut. No, kerta se on ensimmäinenkin. Lupasi palata huomisaamuna asiaan - koska nyt tarvitaan uusi lohko ja mieluiten äkkiä.  Tilasin jo pikana Summitista uudet laakeripukit, koska edelliset eivät välttämättä ole enää sovitettavissa toiseen lohkoon aarporauksen jälkeen. Paskaa ja 300 eur lisäkuluja.

Täytyy sitten katsoa tämä kustannuspuoli vielä tarkemmin, koska mullehan myytiin ehjä lohko ja R-Koneistushan ei ole vastuussa aihiosta - ja toisaalta SouthWestin purkuosilla ei ole varsinaista takuuta. Tapaus on varsin ikävä, koska varsinaista "syyllistä" ei ole missään mutta maksajan roolia sovitetaan tietty mulle. Ei projekti yhteen tonniin kaadu mutta viivästys ja ylimääräisen puolentoista tonnin häviäminen tottakai vituttaa. Ylinopeussakkokin vituttaa vähemmän koska 200 km/h ajamisessa on sentään hetken hauskaa mutta tässä tapauksessa hauskuus on vähissä. Perse ja hiukset kumminkin. Taidan ottaa yhden kaljan ja painua nurtsille makaamaan hetkeksi......

Huomenna ollaan viisaampia.