Tervehdys,

syksy ja talvi ovat olleet aivan perseestä. Auringonvalon puuttuessa ja Vuodatus.netin kaaduttua meni samantien motivaatio tehdä tallissakaan oikein mitään. Syksy meni siviilikärryn vaihto-operaatiossa, kun piti veivata varusteita ja odottaa uuden mallin julkaisua. Lokakuussa tuli käytyä Nizzassa ja Pariisissa, sitten menikin jouluun saakka kolmen perättäisen flunssan kourissa. Noh, talvi on perinteisesti aikaa, jolloin ei millekään tule tehtyä oikein mitään ja niinhän tässä on käynyt tänäkin vuonna. Sitten helmikuu meni ilmeisesti sikaflunssan ja parin jälkitautina iskeneen yskä/nuha -yhdistelmän parissa. Nenä on vielä kuukausi sian jälkeenkin kuin joku olisi polttanut saunan sieraimissa....

Eetu%20ja%20Nizza%202012%20004-normal.jp
Noh, mutta jotain kumminkin: Auto on "yllättäen" edelleen pukeilla tallissa, mutta pitäisi enää säätää seisontajarru, rasvata etupään nivelet ja pistää jarrunesteet sisään. Uusi pääsylinteri/tehostin, jarruputket, satulat jne. hilut ovat paikoillaan, joten jos tuon tekisi niin saisi pyörät alle ja auton alas. Hämmästyttävää.

Jotain on tullut tehdyksi moottoripuolellakin, kone on koossa, kunhan kippaisi öljyt sisään ja pyöräyttäisi esivoitelun akkukoneella. Hommasin sellaisen akselin, jolla öljypumppua voi pyörittää jakajan paikalta. Näkee sitten, että voitelu toimii joka keinuvivulle saakka.

Tämä olisi tarkoitus tehdä jo huomenissa - sitten jakaja paikalleen, boksit kiinni ja hihnapyörien asennus. Sitten moottori on valmis dynoon. Auton saisi tuosta ihan oikeasti piakkoin alas jolloin seuraavana näyttäisi sitten olevankin sisustuksen asennus. Moottorinvaihto saa odottaa hieman lämpimämpiä säitä, en millään viitsi roikottaa tallin ovea auki tuntitolkulla, kun siinä joutuu aina vähän jumppaamaan koneen kiinnikkeiden jne. kanssa kun moottori vaihtuu kutosesta kasiin. Alla joitain kuvia moottorin kasauksen varrelta, lisääkin on kamerassa ja huomenna tulee tietty taas lisää: Olen aavistuksen järkyttynyt siitä, että tämä Vuodatus toimii jälleen - tosin kerran kadonneet kuvat on ladattava kaikki uudestaan. Aloitin varovasti blogin ekasta kirjoituksesta lisäämällä sinne kadonneita kuvia. Onneksi mulla on kaikki koneella, joten eiköhän tämäkin historiikki tule tästä ehjäksi jälleen...?

 

 

Eetu%20ja%20Nizza%202012%20005-normal.jp

Nokka menossa sisään. Compin asennusrasvaa ei säästelty. Ovesta näkyy vielä pihalla oleva kesäkeli....oi noita aikoja.

Eetu%20ja%20Nizza%202012%20008-normal.jp

Jakopään kampuran puoleisen rattaan asennuksessa on syytä olla tarkkana. Siinä näet tulee kampuran pää vastaan ennen rattaan uppoamista olakkeeseensa. Isolla hylsyllä väliin saa juuri sopivasti pelivaraa, jotta ratas tulee pohjaan asti.

Eetu%20ja%20Nizza%202012%20006-normal.jp

Minkähän takia toi iso ruuvari on tossa? En kyllä enää muista, asennuksesta on jo kuukausia hahahhah!!!

Eetu%20ja%20Nizza%202012%20019-normal.jp

Neitseellinen nostajalaakso. Tuossa näkyy rullanostajien vaatimat ohjaimet ja niitä paikoillaan pitävä "spider". Tuolle ei vanhasta lohkosta löydy ruuvinreikiä, siksi niihin joutuu laittamaan yhdystangoilla olevat rullanostimet. Tämä lohko on uudempi versio, joten tämä menee tehdaspalikoilla.

Eetu%20ja%20Nizza%202012%20022-normal.jp

ARP:n studit varmistavat kansien pysymisen suorassa ja oikeassa momentissa. Lisäksi lohko säästyy, jos kannet tarvitsee joskus irrottaa, studien kierteet kun ovat kovaa kamaa, mutta lohko ei välttämättä ihastu monesta irrotuksesta ja kiinnityksestä. Ehkä turhaa hifistelyä katukoneessa mutta tulipahan nyt laitettua.....nuohan eivät maksa kuin muutaman kympin. Suunnilleen saman minkä vakiokansipultitkin.

Tällaista näkyy nyt. Pistelen pikapuoliin niitä uusia kuvia, kun koneessa on jo kiinni imusatsit, kannet, venakoneistot ja ruiskun runko, pakosarjat, jakopään koppa, vesipumppu jne. Vehje on melkolailla koossa kunhan pari-kolme tuntia ehtii sen kanssa värkätä. Lambdan hitsaus kollektoriin pitää vielä tehdä ennen ruiskun ja MSD-boksien asennuksia (kärähtämisvaara).

Onhan tää nyt vähän edennyt kumminkin - ja ihan näyttäis siltä että tämän vuoden kesällä tällä myös ajetaan :).