Fuck yeah,

eihän sitä päässyt tänäkään kesänä radalle tuolla kun ei vaan viitsinyt tuhlata kauniita kesäpäiviä tallissa makaamiseen.
Nyt elo-syyskuun aikana on tullut rykäistyä oikein kunnolla ja tuli pisteltyä sisusta kasaan (aloitin tosin jo ennen juhannusta mutta tuli muita hommia välillä) ja viimeisteltyä moottorin asennukset. Eilen otin koneesta virallisesti ekat savut - höräytin sitä jo muutama päivä sitten mutta piti vähän tarkistella noita säätöjä vielä.

Sain tallinkin viimein siivottua pari viikkoa sitten, otin auton ulos ja pääsin pesemään lattiat ja keräämään työkalut.

Syyskuu_2013%20473-normal.jpg

Tältä se nyt näyttää - pölyähän pinnassa on ja konepeitto on vielä irrallaan. Mutta onhan sekin nyt jotain että ulkopuoli, alusta ja sisusta ovat valmiit, moottori koekäytetty ja dynoa vaille valmis (varaan tänään ajan) ja se vaihteistohan on tallin nurkassa laatikossaan odottamassa.
Seuraavaksi pitää dynoa odotellessa aloittaa pakoputkiston rakentelu. Otan auton takaisin sisään ja alan sovitella 3" röörejä auton alle.....
Sivukuvasta vielä sen verran, että alustassa vanhaa on ainoastaan perän kuoret ja etupään tukivarret. Kaikki muu meni vaihtoon hahahah!!!


Syyskuu_2013%20476-normal.jpg

Ovissa on vanhaa ainoastaan ikkunamekanismi. Kaikki muu saranoita myöten meni vaihtoon.
Sisustuksessa kojelauta ja mittaristo sekä ratti ovat alkuperäiset, samoin sivulasit ja takalasi. Kaikki muu meni vaihtoon, sisävaloa ja turvavöitä myöten. Seinähullua touhua.....sanovat sitä harrastamiseksi?

Syyskuu_2013%20474-normal.jpg

Istuinverhoilujen ulko/alareuna on Caminossa kiinnitetty u-urallisella muovilistalla. No tietenkin joku meksikaani oli ommellut helman liian pitkäksi ja laittanut reunaan liian matalauraisen muovilistan, jolloin istuinosan verhoilua ei saanut pysymään kiinni. Tässä oli pakko turvautua autoverhoomon apuun. Verhoilija lyhensi ja kiinnitti istuinosien helmat ja muokkasi pääntukien päälliset sopiviksi. Ne olivat alunperin solmittavat säkit ja sellaisenaan aika kaameat. Kankaan kuosi vastaa täysin alkuperäistä. Myös turvavöiden hihnat menivät uusiksi (Turvavyö Oy, Kannelmäen vanha ostari).

Syyskuu_2013%20477-normal.jpg

Moottorin testipenkki malli "redneck". Pakosarjojen kollektorit ovat 3 1/2" ja niihin tulee 3" supistajat, missä koossa putkisto jatkuu perään saakka. Lambdan puoleiseen piti laittaa tuo supistaja paikoilleen koska liian lyhyt putki lambdan jälkeen sotkee happiarvot. Pakosarjat ovat DYNATECHin valmistamat. On muuten AINOA valmistaja, jolta löytyy G-bodyyn sarjat 1 3/4 primääriputkilla ( 1 5/8 tukkii pakoaukot Trick Flow'n kansissa ja AFR:issä) ja JOTKA SOPIVAT VINOTULPPAISIIN KANSIIN. Noita saa Summit Racingista 217 dollarilla (!!!!!!!) sikahalvat ja ovat muuten KUNNOLLISET. Halvoissa Hookereissa ja vastaavissa näkee aivan järkyttävää räkähitsiä ja ohutta seinämävahvuutta, mutta nämä ovat kunnon tavaraa. Tulivat viidessä päivässä kotiovelle 265 euron kokonaishintaan tulleineen ja rahteineen.

Miten fiksua on käynnistää viritetty 383 sisällä tallissa pelkillä sarjoilla - ilman kuulonsuojaimia? Ymmärtänette otsikon.....
Meteli oli kovempi kuin taannoin Ozzy Osbournen konsertissa...... mutta tuleehan tuosta hyvät fiilikset. Melko irstas jytinä, sanoisin.

Syyskuu_2013%20478-normal.jpg

Johtoja on aikalailla ton ruiskun takia (Holley Avenger TBI 4bbl). Vielä aimo kasa tulee lisää kunhan MSD-boksi kytketään mutta dynossa sitä ei tarvita. Laitan sen vasta, kun moottori on autossa.

Seuraavana siis pakoputkiston rakentelua, ihan valmiiksihan sitä ei saa ennen kuin kone on autossa mutta sitä odotellessa voi tehdä takaa eteen lähes valmiiksi.

Ai niin ja lämppärin kennohan mulla on tuolla ihan uutena odottamassa.